Snö

Godmorgon alla.

Oj, vad snö det är ute! Det är verkligen het annorlunda för mig för jag har ju trotts allt knappt sett någon
snö alls. Så nu när jag är i Sverige så känns det lite väl vitt. Men mysigt ändå.
Jag vaknade för en stund sedan och tog en lång duch. Läste artikeln om mig i BT som var ganska bra faktiskt.
 
Nu kommer mamma hem till mig om en stund. Vi ska väl prata lite om allt som vi missat hos varandra.
Det finns ju alltid en del som händer under 10 veckor. Sedan ska jag åka in till Falun för att hälsa på pappa.

Mig i tidningen kan ni hitta här


Kommentarer
Postat av: Sara

hej! Om du vill bli en A-kändis kanske du inte ska söka till bigbrothers. De blir B-kändisar som senare bara glöms bort. hehe fast det skulle väl inte skada om du försvann.. du har inga bra åsikter ändå.

2009-01-20 @ 12:43:11
Postat av: Kenan

Vilken bra intervju. Verkligen bra saker som framgick i den. Det bästa med artikeln var att få reda på ditt sätt att förhålla sig till kommentarerna ;) Inte alltid lätt att handera sådana saker...



/kenan



2009-01-20 @ 16:09:36
URL: http://kenanharbas.blogg.se/
Postat av: Trollet

Hej. Hittade till din blogg via artikeln i BT. Har läst runt lite och det var trevligt. Verkligen tråkigt att folk hotar dig, helt rätt att vägra ta åt dig.

Något som stör mig och som verkligen inte bara rör dig är det felaktiga bruket av orden de och dem. Tänkte att du som har läsare kunde fundera lite på när du använder vad. Faran med att fler och fler skriver fel, tom reportrar i tidningar, är ju att människor tror att det är så man använder orden och det är ju, liksom felaktiga särskrivningar, väldigt irriterande att läsa. Dessutom helt fel.

Jag har några exempel från ett gammalt inlägg om tvillingarna Olsen. Jag har inte tagit med hela inlägget. Det är kritik men absolut inte mot dig som person, det är mot alla som använder dessa ord fel. Jag vet att det är lätt att skriva fel, gör det själv ibland. Men min förhoppning är att de som bloggar och har många läsare i alla fall skriver rätt så att inte det här sprider sig. Men skadan kanske redan är skedd.



Nu börjar det:

Alltså hur gorgeous är inte dessa tvillingar? Dem är verkligen så moderna jämt och är alltid så high fashion kläddda.



FEL FEL FEL. DE är verkligen moderna ska det vara.



Tänk att dem också har varit så kända så länge också!



FEL igen: Tänk att DE också har varit så kända....



Dem har ju jämt funnits känns det som.



FEL: DE har ju jämt funnits....



Jag tänker på att det ändå är ganska tyst kring dem jämförlelsevis med stjärnor som Britney, Paris och Lindsay!



RÄTT RÄTT RÄTT: Tyst kring DEM, superbra, helt rätt skrivet. Så här ska DEM användas.



dem festar på dem hetaste klubbarna och dessutom med de mest omtalade stjärnorna.



NEJ: DE festar på DE hetaste klubbarna...... men sen blev det bra, DE mest omtalade stjärnorna, RÄTT



Ändå, lyckas dem hålla sig ifrån löpsedlarna!



NEJ igen: Ändå lyckas DE hålla sig ifrån löpsedlarna.





Exempel: Jag har köpt flera par nya skor, DE är jättesnygga. Jag älskar DEM.



Detta var korrekt.

2009-01-20 @ 16:19:42
Postat av: FB<3

Dusch FnizZz*

2009-01-20 @ 16:23:28
Postat av: Relle

Instämmer med Trollet. Du borde få bättre koll på de och dem.

2009-01-20 @ 20:10:28
URL: http://fegstajl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0