Blondinbella VS Alexandra Leijonhufvud

Min kritik riktar jag mot Alexandra Leijonhufvud som är förbundsordförande för Djurens rätt.

Alexandra har riktat hård kritik mot Isabella Löwengrip. Anledningen är för att Isabella publicerar bilder på sina päls jackor och även sin underbara pälsmössa som by the way är gorgeous!

Jag har lite svårt att förstå att Alexandra inte har något viktigare för sig nu när hon är förbudsordförande än att granska Isabella. Sedan kan jag inte förstå hennes ord val när det kommer till kritiken. En ordförande är en representant för en grupp människor och bör därför enligt min mening kunna föra talan på ett moget vis. Men det gör verkligen inte Alexandra.


Alexandra till Aftonbladet: Hon visar prov på okunnighet. Blondinbella är en bimbotjej utan hjärta, en lågstatustjej, säger Alexandra Leijonhufvud, förbundsordförande för Djurens rätt.


Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte vad hon vill få ut ur denna diskussion. Är inte hon ordförande för Djuren rätt? För då borde hon kritisera sak frågor. Att försöka bedöma Isabella som person är inte hennes jobb.

Jag är tycker att det är viktigt med kritik ,och man ska få kritisera. Så att Isabella får kritik för att hon bär päls är något som är normalt och hon är förberedd på det också.

Att Alexandra tar sig friheten ätt kalla Isabella för bimbo och hjärtlös är inget som borde ha med detta att göra. Jag tror inte att Alexandra Leijonhufvud känner Isabella personligt vilket gör att hon inte ha en aning om hur hon är som person. Att hon dessutom kallar Isabella för lågstatus tjej gör mig ännu mer arg. För de flesta som är med i Djurens rätt är vanliga människor. Människor med eller utan jobb.

Så Alexandra är alltså representant för många som anses vara "lågstatus människor". Varför trampa på deras tå?

Att kalla Bella för lågstatustjej kommer inte göra det Isabella göra mer rätt eller mer fel. Alltså har det inte med ämnet att göra. För det försvarar inget och gör inte något klarare. Alltså väldigt onödigt uttalande ifrån Alexandra Leijonhufvud som borde tänka sig för ett par gånger innan hon kommenterar något.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0