Att gå med skorna inne..

Vet ni vad som har varit jobbigast här i England. Nu kommer det verkligen låta som ett lyx problem, men sak samma.
Alla här i England går med sina skor inne. Jag har verkligen försökt vänja mig men jag tycker det är super jobbigt! Jag tycker verkligen synd om vår städerska och alla andras städerskor med för den delen. Förstår ni hur det ser ut inomhus tex efter en regning dag?
Nu är ju våran städerska hur duktig som helst så det syns verkligen inte att man går med skorna inne i just vårt hus men ni kan ju tänka er folk som inte har råd med städerska, hur ser det ut där?

Inte nog med att man går med skorna inne så är det heltäcknings mattor i säkert 90% utav husen/lägenheterna. Varför ha det när man ändå ska gå med skorna inne? Alltså i vårat hus så har vi ingen heltäckningsmatta tack och lov.
På de flesta ställen är det heltäckningsmattor även i badrummet. Villket kanske inte är så smart. Det är nog darför det är så vanligt med mögel överallt i London.

Det enda roliga med det är ju att när man vaknar och väljer dagens outfit så tänker man på skorna på en gång.  Varje dag! Även om man är sjuk och ska ha en hemma dag så väljer man liksom vilka skor man ska ha på sig idag. Det kan vara lite roligt.   Men kan ni förstå hur det skulle se ut i Sverige om vi gick med våra skor inne?  En snöig dag med plask, grus och lera. Nää ucchh!


Alltså det må vara D&G, men enligt mig är inte ens dem tillåtna inomhus!


Kommentarer
Postat av: madde

det kan ju inte vara bra för fötterna heller att alltid ha skor på sej! sen låter det väldigt äckligt med heltäckningsmatta i badrum också, usch!

2009-01-11 @ 19:53:29
Postat av: Mitsukai

Haha jag har också suckat över skossingarna inne.. Tänk om man råkat gå i hundskit o inte märker det förrän man traskat runt i hela huset. Men de flesta engelsmän byter ju om till någonslags tofflor tack o lov! =)

2009-01-11 @ 20:48:34
URL: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0