Mannen utanför fönstret

Villken helg detta har varit. Jag måste bara berätta en sak som hände igår.
Jag och Dove var hemma hos Jenny och så skulle Jenny möte en tjej kompis för att få tillbaka sin nyckel. Jag och Dove får för oss att vara kvar.
Vi sitter i köket och plötsligt går en man förbi, han tittar och går tillbaka och pekar på Dove. Vi ser inte honom så tydligt genom fönstret men jag säger åt Dove att öppna dörren och fråga  vad han vill.  Han ser ganska bitter ut och pekar på henne igen och försöker vinka ut. När Dove väl står vid dörren vågar hon inte låsa upp och då får jag också panik så innan vi vet  ordet av börjar både jag och hon kuta in i Jennys rum. Vi gömmer oss i sängen tills vi kommer på att vi glömt låsa dörren. Så vi smyger båda fram till dörren låser och hoppar in i Jennys badrum. Där är Jennys fönster öppet så vi får panik slänger igen fönstret och stänger det, springer vidare och gömmer oss i Jenns walking garderob. Sedan ringde vi Jenny och hon kom hem då var mannen borta.
Det känndes ju som att vi var med i en film. För egentligen var det inte en sådan situation men jag och Dove fick varandra att  bli mer och mer rädda tills ingen av oss vågade gå hem. Dove fick skjuss efter att dom följde mig till dörren. Nee det var ju helt sjukt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Walk in garderob, inte walking. Eller brukar Jennys garderob vara ute på promenader kanske?

2009-02-18 @ 19:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0