Make Up Store / Borlänge / Kupolen



Berätta lite om dig själv?

Jag heter Mia Forsgren och utbildade mig till makeup artist år 2000 på art of make up School i Stockholm.

För Make Up Store har jag jobbat fram och tillbaka sedan 2000. Flyttade till Borlänge 2005 och fick då höra att Make Up Store skulle öppnas på Kupolen och då passade jag på att söka en tjänst här.


Varför är just make up store ett så bra val när det kommer till att köpa smink och hudvårdsprodukter?

Jag tycker Make Up Store är så bra för att här kan du hitta allt. Inga utav våra produkter är djurtestade och det tycker jag är super bra och viktigt. Alla våra kosmetika är parfymfri och det gör att det passar alla människor. Sedan håller våra produkter väldigt hör kvalitet. Vi är bäst helt enkelt!


Vad för färger kommer vi se inom make up modet till våren?

Tänk fruktkorg! Grönt, gult, korall, blått och rosa. Mycket vassare toner!

Inget mesigt till vår inte, utan fart och uttryck.


Många har svårt att hitta en foundation , vad ska man tänka på?

Man ska välja efter sin egna hudtyp. När du letar efter den rätta så ska du testa lite där huden är som jämnast ( tiningen eller hakan för där är man mindre röd)

En sak som många glömmer är att man alltid ska fixera med puder för ett hållbart resultat.


Vilka utav era produkter är mest skonsamma ?

Vi var faktiskt först i Sverige med att börja med mineral produkter. Vi har ju mineral kosmetika i stor utsträckning. Sedan har vi väldigt bra ansiktsvård produkter som är baserade på naturliga mineraler.


Är dyra produkter de bästa?

I längden blir det billigare att köpa lite dyrare! Make Up Store värnar om bra kvalitet till ett bra pris.

Man får vad man betalar för.


Hur vanligt är det egentligen att killar använder smink?

Vanligare än vad man tror! Det är ju väldigt vanligt bland t.ex. Emo's eller glamrocks killar.

Men sedan är det mycket bland de man aldrig tror skulle använda det. Företagsledare, representanter, medelålders män som ska hålla föredrag. Många offentlige personer! Men det är mer okej för killa att vara fåfänga nu än vad det var för 10 år sedan.


Vad finns det för produkter här som även killar kan använda?

Rengörning

Rakskum

Foundations

Face (vatten ) efter rakning som kyler ner och lugnar huden så att den inte blir röd.

Hårvård


__________________________________________

Om ni har fler frågor eller bara är intreserade utav vad Make Up Store har för produkter så kan ni
besöka dom på Kupolen i Borlänge. Om du bor i en anna stad så hittar du adressen till din närmaste Make Up Store butik på http//www.makeupstore.com.au/




















Kommentarer
Postat av: M

Jag tycker att din blogg är både rolig och intressant att läsa, men du borde jobba mer på rättstavning och särskrivning. Bara i detta inlägg var det sex särskrivningar. Lycka till :)

2009-02-05 @ 19:13:05
Postat av: CALVIN

Hej "M"



Vad roligt att du tycker om min blogg :)

Jag gör mitt bästa, tyvärr har stavning aldrig riktigt varit min starka sida. Jag gör dock så gott som jag kan och ska jobba på det! tack för din kommentar.

2009-02-05 @ 21:11:26
URL: http://calvinbozic.blogg.se/
Postat av: Antonia von Dufva

:) Hade ingen aning om att du är från Borlänge (jag bor också där)! KUL! -Härlig blogg förresten!

2009-02-09 @ 13:52:57
URL: http://vondufva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0