Jonathan Fagerlund




Hur känns det nu så här dagen innan du ska upp och göra debut i ett så stort program som melodifestivalen?
Det känns helt fantastiskt roligt och spännande. Jag är grymt peppad och ser verkligen fram emot allt!

Hur ser du på konkurrensen just i din startgrupp, vem är din största konkurrent?

Svårt att säga faktiskt! Det kan ju gå hur som helst imorgon. Det är ett väldigt härligt gäng och jag tycker verkligen om alla artister som är med i min grupp. Jag ser de inte som konkurrenter eftersom jag fått otroligt mycket stöd utav dom.

Är standarden på låtarna och showen högre i år jämfört med andra år?
Jag vet inte riktigt eftersom jag inte hört eller sett så mycket utav de andra bidragen. Men jag tycker att min låt är bra. Det som gör min show unik är att jag har ett tjejband bakom mig och hela numret känns väldigt ungt och fräscht!

Hur ser satsningen på karriären ut efter melodifestivalen?

Jag kommer absolut fortsätta satsa på musiken och kämpa mig fram. Jag hoppas det blir så stort som möjligt.
Det blir ju ett album och turné och jag fortsätter med samma stil.

Vad har du fått för respons på just ditt bidrag?

Jag fått väldigt bra respons.  Folk gillar låten och jag hoppas tv publiken gör det också.
Det skulle vara otroligt häftligt om det svenska folket vågade skicka vidare en debutant!

Tycker du att ditt bidrag är så som du föreställt att det skulle bli när du hörde låten?

Ja, jag känner att detta är mitt dröm bidrag. Allt känns jätte rätt och jag är verkligen super redo.

Du har ju tidigare varit med i ett pojkband (Irland) och ändå varit i musikindustrin under ett par år.

Gör det dig mer säker?
Ja absolut! Jag är ju inte oerfaren och vet vad jag sysslar med. De andra har mer erfarenhet men jag är inte helt ny ändå.

Vad hoppas du melodifestivalen leder till?

Jag hoppas självklart att jag går vidare och att Svenska folket gillar mig. Sedan hoppas jag att uppmärksamheten leder till att jag slår igenom i Sverige.


_____________________________________________


Efter att ha pratat med Jonathan så hör jag verkligen att han är super trevlig kille som är motiverad och älskar det han gör. Han brinner för musiken och jag vet sedan tidigare att han är en enormt duktigt sångare. För er läsare kan jag avslöja att jag som liten (2004!) sökte till samma pojkband som just Jonathan.

Jag håller verkligen tummarna för honom och jag hoppas att ni gör som jag, nämligen röstar på honom.

Han är värd alla röster och framgång som han kan få!

Tusen tack till: Malin Beck som gjorde allt detta möjligt!


Kommentarer
Postat av: Malin

SUPERBRA intervju !!!! Du har gjort ett kanonbra jobb :D

xxx

2009-02-07 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0