HSM

Hej alla


Nu sitter jag på bussen på väg hem ifrån Stockholm. Jag tänkte efter både en och två gånger och bestämde mig för att åka vidare hem till Borlänge ändå. Stockholm finns kvar.

Som jag nämnt tidigare skulle jag och titta på High School Musical på Göta Lejon. Nästan hela gamla gänget ifrån Grease åkte dit tillsammans.

Musikalen var hur bra som helst.


Martin Redhe Nord och Tezzla Flormo är två utav stjärnorna ifrån musikalen och båda har förut varit en del utav BMT. Det kändes så otroligt roligt och inspirerande att se att dem står på stora scenen nu.

För att berätta mer om musikalen utan att det blir för flummigt så var dom helt fantastiska. Jag har inte sett hela filmen tidigare utan bara små klipp så jag blev glatt överraskad även om allt kändes lite uppenbart! Men det är ju musikal! Det ska vara uppenbarat och trevligt.

Alla på scen var helt otroliga och så mycket talang på en och samma scen ger mig en energi kick som heter duga. För att nämna några namn förutom Martin och Tezzla (som var helt underbara båda två).


Marcus Söderberg var en danstalang som verkligen fick mig att gapa med öppen mun. Alltså hur kan man vara så grymt begåvad? Folk som han förtjänar sin plats på scen och det gör mig otroligt glad över att dem finns. Han lyfte musikalen något enormt!

Annars var det helheten som gjorde att allt satt som en smäck. Det var sådan känsla som dom hade och det hela kändes på riktigt. Jag är mäkta imponerad utav allt! Klart se värd musikal.


Kommentarer
Postat av: Lovisa Redhe Nord

Hallå Vedran :)

Vad kul att du tyckte musikalen var bra!

Hoppas att du mår bra och lever livet!



Jättebra blogg, intressant!



Stor kram: Lovisa!

2009-02-15 @ 00:08:18
URL: http://isan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0