Underbar dag


Fotot är lånat ifrån Dalarnastidningar.                                                                  Foto: Stina Rapp

Villken dag!!


Imorse vaknade jag med ett stort leende på läpparna.  Det är nämligen idag allt jag hållt hemligt skulle offentlighetsgöras genom en presskonferans på Ressidensen i Falun.

Jag tog mig in till Falun villket tar ca 20 minuter. Under resans gång såg jag till att fylla mig med ännu mer energi. Det gör jag genom att lyssna på musik på högsta nivå. Självklart med hörlurar i örona. Finns det något mer irriterande än någon som poppar SIN favorit musik på bussen så att alla blir tvugna att lyssna? Tror inte det! Men sak samma, ska berätta vidare nu.   Jag kom fram till Falun mötte upp Linn som är en vän genom musikalen grease. Vi tar oss till cafe vi3 och går igenom allt man skulle komma ihåg ifrån media träningen vi haft. Vi pratar lite om vad vi tror pressen ska fråga osv.

Tar oss till Ressidensen och blir mötta utav husfrun. Väntar in alla andra ( Landshövdingen, Jenny Kallur, De andra paren som vunnit, De från reklambyrån SPRIDA som hjälpt oss, plus dem andra omkring som varit och valt ut oss).
När alla är på plats går vi upp till rummet där presskonferansen ska hållas. Det är helt underbart fint och jag känner bara glädje.  Till slut kommer pressen och allt blir offentligt. Nämligen att vi är dem som är Borlänge - Falun, syskonstädernas ansikte utåt. Vi är de som kommer figurera i reklam, annons, mässor och massa annat roligt för att få folk att förstå vilka möjligheter vi har här i Borlänge/Falun.    Det är massa kameror och folk som ställer frågor. Helt underbart och jag kan inte vara mer än stolt över att vara en del utav detta unika och fantastiska möjligheten.

Efter presskonferansen är det middag. Det var hur fint som helst och självklart blir jag tillräckligt nervös för att glömma att lägga serveten i knät. Hålla glasen vid rotänden osv. Men det var supertrevligt ändå.
Efter det kom en fotograf som inte hörde till pressen och tog massa bilder på oss och det var jätte roligt. Jag älskar ju att vara med på bild osv så jag blev klar ganska fort.   Dagen känns superlyckad och jag längtar efter nyheterna så jag får se hur resultatet blev och även vad tidningarna har skrivit!

Idag hade vi presskonferans och det var hur roligt som helst. Massa kameror, jag och Linn trivdes jätte bra.
Ikväll är vi med på nyheterna på tv 4 så håll koll på det. Imorgon blir det en del tidningar så jag länkar allt imorgon :)

Middagen hölls inne i denna sal. Jätte fin dukning och god mat. Dessutom trevligt sällskap.
Mest glad var jag över att jag fick sitta bredvid Jenny Kallur som min mamma alltid tyckt om.



Här inne hölls presskonferansen och det var här vi fick våra blommor och intyg.
Ni ser ju hur vackert rummet är och jag önskar att ni fick se det live för det verkligen lyste om det.



Jag nöjd efter allt. Nöjd över att presskonferansen gick bra. Stolt över att vara en del utav allt
och framför allt sugen på att berätta allt för mina vänner, er läsare och andra omkring mig eftersom
allt varit så hemligt!


Kommentarer
Postat av: Tove

Så det var därför du var i falun idag!

Men gud vad roligt (: Det kommer säkert bli jättebra!

2008-10-13 @ 21:02:29
URL: http://somentove.blogspot.com
Postat av: Lindis

Vad jätteroligt Vedran!! =)

2008-10-13 @ 22:27:10
Postat av: Knirr-Knarr

Grattis, igen! :D

2008-10-13 @ 22:46:10
URL: http://hector.blogg.se/
Postat av: Rrrrr

Du är så bra och duktig på allt du gör! och då menar jag fan allt! jag tycker jätte mkt om dig när jag är med dig känner jag mig så jordnära o glad. du har en inverkan på människor som jag bara älskar! :) kom ihåg you rule!!

2008-10-15 @ 11:03:31
Postat av: Christoffer

Vad roligt! Grattis! =)

2008-10-16 @ 15:03:31
URL: http://kjerstinoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0