Hanna Fridén, det räcker.

Det senaste blogg bråket är mellan modeblog DennisM och metros egna Hanna Fridén.  Bråket är igentligen bra löjligt, ja jag tycker faktiskt det!
Det hela går ut på att Hanna haft ett BMI på 14 och sedan gått upp till ett sunt 20. Något i den stilen.  Denns skriver att
han tycker att hon såg bra mycket bättre ut då hon hade just ett BMI på 14 och självklart brusar bloggläsarna med Hanna Friden i spetsen upp!   Det blir ett  "ala" Carolina Gynning VS Linda Rosing bråk där det battlas genom blogg inlägg.

Dennis är en bra kille. Jag tycker verkligen om honom som person, men jag delar inte hans åikt.  Det är många som inte gör det och tråkigt nog finns det någon som skickat brev till han och hotat honom och hans familj.  Det gör mig väldigt arg. För varför finns blogg världen? Jo för att vi ska kunna utrycka oss och skriva det vi tycker och känner. Det är en mänsklig rätt!  Det är en rättighet och verklighet i landet Sverige. 

Självklart förstår jag att folk blir upprörda. Men att hota någon till livet och dessutom dra in vänner och familj som inte har något med det att göra är fegt och äckligt. 

Att Hanna Friden fortsätter och älta detta problem är för mig obegripligt. Jag menar hennes blogg går ut en bra del på att beskriva hur stark hon är. Varför då älta en kommentar hon fått i flera inlägg. Jag menar är det styrka? Är det styrka att fortsätta ett bråk trots de konsekvenser som Dennis fått. Hur låg är människan. Jag kan bara inte låta bli att störa mig.

Hanna Friden, gör något nytt!  Skaffa pondus.
Ta kritiik, besvara om du vill. Men fucking sluta älta det i en evighet. För du var väl en stark kvinna var du inte?



Hanna Friden bild lånad utav aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Calvin, du är bäst. Jag måste bara säga det! Jag uppskattar verkligen every single one of your comments! Det här har gått för långt och jag känner att jag har mycket mer att förlora på att fortsätta i den här diskussionen än vad jag har att vinna. Jag känner helt enkelt att det är nog nu...



You're the best dude! Btw så hoppas jag att du är bjuden till Spotlifes kommande party... annars får du vara min friend som jag tar med in! :)



Sov gott...

2008-11-25 @ 00:24:28
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Elin

Jag håller inte alls med dig. Det är inte en åsikt Dennis yttrar, det är en kränkning. Han kan omöjligt vara en bra person om han kan kränka någon på det sättet och fortfarande ha gott samvete.

2008-11-25 @ 16:53:57
Postat av: lisa

det funkar inte så, det spelar inte någon roll hur stark du är om du har varit/är i ätstörningsträsket. och att hota hans familj till livet är såklart fel, men när han gör ett sånt uttalande på en publik blogg så är det inte bara hannas liv han hotar, utan alla andra anorektiska tjejer där ute.

man fattar inte om man har varit där, men sådana kommentarer tar liv.

2008-12-02 @ 12:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0