Sofia Dahlgren

image462
   Foto: Jonna Andersson
Tryck för större bild

Blus: Monki
Tights: Indiska
Rosett i håret: Mammas gamla shal
Väska: Farmors
Klocka: Nydoor star

Favortiplagg: kanske klänningar.

Favorit märke: jag köper väldigt väldigt sällan märkeskläder. men mitt bästa märke? jag tror inte jag kan svara på det, för saker som jag köper har inte med märket att göra. även om vissa märken gör finare kläder än andra förstås.


Favorit assecoar:
en sjal. eller någonting att ha i håret. eller något slags smycke, typ mina finaste audrey hepburn - aktiga örhängen som jag har tappat bort (skit).

Sommarens hetaste plagg: någonting som är tunt och lite genomskinligt. jag tycker om blommor och spetsar. och bara ryggar är fint.


Din stil inspereras av:
jag inspireras av människor som klär sig på ett personligt och eget sätt. det är roligt med missmatchningar och oväntade kombinationer. av någon anledning dras jag ibland till saker som är konstiga och fula, fast på ett fint sätt. jag inspireras också av filmpersonligheter, typ baby i dirty dancing och amelie från montmartre, spännande kulturer, musik, rådjur, balettdansöser och stilikoner som audrey hepburn, cory kennedy med flera. egentligen inspireras jag nog när det gäller stil av sådant jag tycker är fascinerande, precis som med allt annat i livet.

Bästa köpet: oj vad svårt. jag har nog inget bästa köp. jag bli glad när jag kan köpa någonting jag väldigt gärna vill ha. ibland kan kanske ett bästa köp vara en klänning för sju svenska kronor, en annan gång är det en jacka i en modell som man letat efter i ett år. det är roligt att hitta saker i typ mammas garderob, eller saker med historia som man ärvt eller köpt på second hand. det är fint tycker jag. just nu är jag väldigt nöjd över min fina ida sjöstedt - balklänning som jag fick härom veckan.


Hetaste affären:
jag blir glad när jag går in i oorganiserade flummiga butiker, som typ beyond retro. monki och top shop har också fina saker. annars handlar jag ganska mycket på h&m, man får liksom handla i de butiker som finns här uppe. när jag var i USA dog jag lite när jag gick in på forever 21. den affären finns inte här i sverige men man kan beställa från den via internet om man vill.


Bäst klädda kändis 2007/2008:
jag är inte så haj på kändisar om jag ska vara ärlig. jag tycker cory kennedy är skön.


Vad innebär mode för dig:
jag gillar inte ordet mode överhuvudtaget. det känns lite för mycket och egentligen vet jag kanske inte ens vad det innebär. har allt som har med kläder och stil med mode att göra, eller är det bara det allra nyaste? för mej är det här med stil mer ett kreativt sätt att klä sig och även uttrycka sin personlighet med. jag syr lite grann och det är kul. det som är roligt är isåfall kreativiteten. och människor som vågar testa konstiga saker är roligt. men det viktigaste är ju ändå att klä sig i sånt som man trivs i, klychigt men sant.

Beskriv din stil: jag tror att den speglar lite hur jag är som person, eller iallfall så består den ju av sånt som jag tycker är fint. ganska söt, lite konstig ibland kanske. men förra veckan på två dagar fick jag kommentarer om att jag såg ut som bruce springsteen, tung - danne och björn borg (!). jag vet inte vad man ska tolka det som faktiskt.


Hur mycket spenderar du på shopping: jag har inget jobb vilket betyder att jag inte har mer en ett studiebidrag i månaden. och det ska räcka till ganska mycket annat, men det är nog ganska bra. klädkonsumtion är lite läskigt.


Kommentarer
Postat av: jullää

hon är ju alltid så sjukt snygg!!

2008-05-14 @ 18:25:42
Postat av: calvin

Visst då :)

2008-05-14 @ 23:07:15
URL: http://calvinbozic.blogg.se
Postat av: Malin

Fan vilken snygg kompis man har! Gillar verkligen moderepotagen i din blogg Vedran :)

2008-05-14 @ 23:50:05
Postat av: calvin

Ja men visst har du Malin :) tack så jätte mycket :D

2008-05-14 @ 23:59:14
URL: http://calvinbozic.blogg.se
Postat av: andrea

hon är ju helt underbar tjejen!

2008-05-15 @ 09:54:04
URL: http://andreajobs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0