Hello

Hej Alla!

Har just suttit i telfon med Jenny i all evighet. Vi pratade lite och skvallra om helgen.
Imorgon är det skola, har lite redovisningar som ska bli skönt att få klart. Sen ska jag även klippa upp Lejlas löshår, det kommer bli snyggt som fan tror jag!
Saknar vardagen lite efter helgen. Skönt att komma tillbaka till allt som ska göras även om det håller på att ta kål på mig. Pratade lite med mamma idag om studenten och jag har kommit fram till en bra lösning som känns helt rätt för mig. Vi har även ringt ner till släkten i Bosnien och planerat lite på saker som ska hända. Riktigt roligt.
Det är nämligen så att jag funderat förut på att flytta ner till Bosnien igen ett tag och hitta tillbaka till allt. Men mamma tyckte att ett år är lite för mycket för att slösa på att vara där och inte komma speciellt långt så jag, hon och mormor planerar tre månader istället. Jag ska bo hemma hos mormor och sen även hos min ena moster.
Jag tror jag behöver det. Jag behöver leva ett kravlöst liv ett tag. Sen tyckte mamma även att det skulle vara bra för mig att se hur dem kämpar där nere för att uppskatta mitt liv här. Det är nog något jag behöver. Man ser inte riktigt allt sånt när man är där och semestrar utan man behöver sitta fast i det själv.  Jag vill ju dessutom pröva det för hadde jag inte fått chansen att komma hit hadde mitt liv sett ut så. Det är lite som att åka tillbaka till en korsning i livet och se hur den andra vägen sett ut. Det är väl spänande?

Dessutom skulle det vara ren terapi att vara där. Mormor bor ju på landet och har sin gård med sina djur. Sen har hon sin skog och sin åker så det är inte så mycket av shopping, datorer och allt sånt. Jag passar på att posta lite bilder som jag tog sisst jag var där så ni får se hur det ser ut på lande i Bosnien.

Här är ladan där kossorna och veden är

Mormors vardagsrum som hon älskar över allt annat

Utsikten ifrån tomten över mormors land

Min sötaste mormor.

Mormors hund.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Söt hund :)

2008-05-27 @ 11:18:03
URL: http://tjänapengar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0