Emo

Jag hadde nyss Ramazan och Jenny över på lite planering inför allt möjlig och så vidare. Borde sova, ska upp tidigt imorgon. Har dansträning på kvällen och skola hela dagen.

Vet ni vad jag har funderat över? Jo, det här med "lagom".
Jag och Bella disskuterade det lite snabbt och jag har alltid stört mig på det här typiskt Svenska tänket:
"Jag måste vara så rätt och så himmla lagom så jag smälter in"
Hur störande är inte det? Alla som tror att dem är så jätte okej, fast de vill vara mer! Jag menar det är okej att sticka ut. Okej, jag menar inte färga håret i tusen olika rosa nyanser, det är mest störande. Men våga säg vad du tycker utan att vända kappan efter vinden.
På tal om färga håret i tusen olika rosa nyanser. Vad är detta med EMO? Har inte riktigt fattat!
Vad vill man? Är det någon slags konst på sig själv eller? 
Mår man dåligt vill man väl må bra tycker jag och bra mår man utav att älska sig själv! Bra mår man utav att känna sig snygg! Men varför då göra sig ful? Jag har inget emot alternativa så länga man liksom inte dödar sitt eget utseende!
Men det kanske bara är en flykt för att man inte vet vart man ska ta vägen med sina tillgångar. För idag såg jag en tjej som hadde  halva håret rosa och halva svart och sen toperat till skyhöjder. Trasiga kläder och allmänt trashig. Men jag såg att hon kunde faktiskt vara riktigt fin. Hon skulle lätt passa i nå ny modiheter och lite uppfräshad. Men nehhh, hon ska ta sönder sig själv. Jag fattar inte?
image119

Kommentarer
Postat av: Anton

För det första, finn dig i tanken att alla inte har samma åsikter som du gällande vad som är snyggt.
För det andra, sluta säga emo. Du har ingen aning om vad emo egentligen är, så klappa igen om det.

Nej, jag har inte rosa hår och trasiga byxor.

2008-03-11 @ 01:29:47
Postat av: Sara

Du säger att man mår bra av att känna sig snygg. Du har inte funderat på att skönhet är en ganska subjektiv sak?

2008-03-11 @ 03:07:57
Postat av: SKINHEAD BARBIEDOLL

Hon kanske ville se sig själv i spegeln & känna sig fin & inte att random inskränkt kille på stan skulle tycka att hon var attraktiv? Bara en liten tanke, att hon vill se ut så för sin egen skull & inte se ut för andras skull.. & tänk, detta säger jag trots att jag själv inte vill nuppa emopojkar. Men så vill jag å andra sidan inte nuppa dig heller. & vet du vad? Jag låter er se ut som ni gör utan att ifrågasätta för det är ju relativt självklart att anledningen till andras utseenden är för att dom tycker om det så. Finns ingenting att undra då.

2008-03-11 @ 05:38:07
URL: http://SKiNHEaDBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Aiila

trashtjejen mår väl förmodligen dåligt. Ett annat alternativ är att hon är sig själv till 100 % och skiter i vad alla tycker! =)

2008-03-11 @ 08:37:04
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha en bra dag!

http://onemoretry.blogg.se

2008-03-11 @ 08:44:11
Postat av: emilie

Är det Vedran från rädda barnen??? =D

2008-03-11 @ 09:04:51
Postat av: spriträka

EMO!= En musik smak som är negativ musik med viskingar som t.ex within temptation med låten what have you done. De som lyssnar på emo musiken har en klädstill som ska bevisa att man lyssnar på emo låtar. Bara för en person skär sig själv eller något sådant så är den inte ett emo. vem som häls kan göra något sånt.

2008-03-11 @ 10:35:04
Postat av: Annie

ojoj, emo är visseligen ingen negativ musikstil som "spriträka" sa, EMO = emotion, men inget står nämnt om att man mår dåligt? alltså vilken känsla som helst! Det är en blandning av punk och hardcore och precis som vilket annan klädstil som helst så klär man sig efter det. Rosa hår har knappast med EMO att göra, snarare en alternativare, och att hon skär sig kan ha att göra med lite allvarligare saker än att hon lyssnar på EMO, det kanske är hennes sätt att undvika psykisk smärta... LÄS PÅ!

2008-03-11 @ 15:10:09
URL: http://annieringefors.blogg.se
Postat av: Alice

SLUTA HACKA på smådetaljer!
Alla här fattar precis vad han snackar om!
Jag står inte heller ut med "alla som vill vara annorlunda" haha som resulterar i att alla istället är likadana. Herregud, alla dom där människorna som oftast befinner sig vid plattan skriker ju efter uppmärksamhet. Och alla som skär sig får ju betala ett pris. Gå runt med ärr över hela armarna resten av livet, hur kul är det?

Detta är inte värsta angreppet mot "fashioncore", "emo:s" eller vad de nu föredrar att kalla sig. Alternativa över huvud taget. Utan jag uttrycker min åsikt men hyser självklart empati för dessa eftersom att de inte funnit sig själva. Alla håller med mig som jag hittills snackat med om att det till ganska stor del har att göra med identitetskris.

Detta med kläder och mode handlar om att uttrycka sig själv, att visa sin personlighet. Det är en konst som få lyckas med. Att försöka avspegla insidan på det yttre. Hur man ÄR. Inte hur man KÄNNER. Shit, alla känner sig väl nere någon gång eller ensam eller what ever. Men att vissa försöker få det att verka som en livsstil eller till och med har det som livsstil; shit då har man hamnat fel.

2008-03-11 @ 16:13:18
Postat av: maria

öhm? någon har fördommar? för det första, det kallas fashioncore. för det andra, emo betyder emotional hardcore som är en musikstil nära besläktad med punken osv. att "vara" emo innebär att man är emotionell, dvs, känslosam. man kan vara jätteglad eller jätteledsen. och bara för att du tycker att de som klär sej på det sättet är fula så kanske inte de tycker att de är fult. de kanske tycker att det är precis lika fult att klä sej mainstream. hur jäkla kul är det om alla skulle se likadana ut? nej precis, inte kul för fem öre!

2008-03-11 @ 20:41:36
URL: http://huddleformation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0