Debatt - Blondinbella- Tobias Larsson - Ebba Von Sydow och

Jag satt just och titta på programet debatt där både Ebba och Bella idag medverkade.

Debatten skulle i stora drag handla om shopping och på villket vis det påverkar dagens samhälle.
Något som gjorde mig ganska full i skratt var komikern Tobias Persson som verka upfattat det hela så fel och satt mest och klanka ner på Ebba's och Bella's mediala bild eller image. Han verkade så upprörd att det såg ut som att han skulle explodera villken secund som helst. Det roliga är att han var så emot Bellas blogg, men ändå verkade han ha en väldig koll på vad hon skriver om! Jag antar att även han som många utav oss andra inte kan hålla sig borta ifrån denna underbara blogg. En annan sak som där emot inte var lika komiskt, var att de andra som blivit inbjudna till debatten verkade lite rädda för att faktiskt säga ifrån när Tobias kom med alla dessa personangrepp. Dem satt mest och lyssna och programledaren Stina kunde inte ens ta sig i kragen och se till att debatten hamna på rätt spår igen.


Vad tycker jag om detta ämne?

Jag är verkligen en utav dem som tycker att shopping är otroligt roligt och ser även possitivt på den ökade konsumtionen. Jag håller i vissa delar med Fredrik Federley som tror att ökad konsumtion kan leda till att vi löser en lite del utav den enorma fattigdom som råder i vissa delar utav världen. Sen att många unga tjejer kan skapa sig en karriär på detta är bara ännu bättre!

Nä, Ebba och Bella, you rock girls!
Och Tobias Larsson du har just kvalificerat dig till årets ute-lista. Debatt är verkligen inte din grej!

image129

Kommentarer
Postat av: Yohanna

och politik är verkligen inte DIN grej

2008-03-20 @ 14:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0