Viktoria Lilja


Är det svårare att vara trendig i en mindre stad jämfört med tex Stockholm?

Det tycker jag nog inte. Det som kan vara fördelen är att i en liten stad, så syns man mera. När man är i en storstad så känns det som att alla ser "likadana" ut. Men visst kan man få kommentarer om man försöker se trendig ut i en liten stad. Men då handlar det nog mest om avundsjuka tror jag, i alla fall så som jag har uppfattat kommentarerna...


Dyraste plagget respektive billigaste?

Om du menar i min garderob så är det nog min vinterjacka för 4500 kr eller min jeans jacka för 2000 kr och det billigaste plagget måste nog vara en topp eller liknande från typ H&M.

Brukar du tröstshoppa?

Ja, faktiskt. Men jag brukar också shoppa när jag gjort någonting bra, så egentligen shoppar jag jämt, oavsett vad.


När började ditt intresse för mode?

Jag har alltid tyckt att det har varit roligt, men nu de senaste åren har det absolut blivit mer!

Vilket är ditt favoritplagg just nu?

Skinnjackan går alltid hem, likaså de vita tygskorna. Men nu när det blir varmare så måste jag säga jeans jackan och shortsen.


Shoppar du second hand ibland?

Nej faktiskt inte. Jag har aldrig gjort och är lite tveksam på om jag vill göra det. Jag har varit in på olika second hand butiker, men jag går lika snabbt ut igen. Vet inte varför, men jag föredrar en ny sak lite dyrare framför en begagnad o billigare.


Är din garderob fullsmockad?

Fullsmockad är bara förnamnet! Jag har så himla mycket kläder, skor, jackor, väskor ja allt, så jag har fått lov att använda mig utav "klädkammaren" på övervåningen, jag tar över den mer o mer får var dag som går ;) Snart är det bara mina grejer i den, och den är rätt stor! Haha


Hur mycket skulle du max betala för ett plagg?

Det beror på vad det är, skulle det vara en klänning som jag ska ha till något speciellt, så får det egentligen kosta vad det vill. Men annars försöker jag håller mig på max 2000 gränsen.


Vart köper du helst jeans?

På Sara eller Byxshopen, där är det bra service och de har de märken som passar min smala och lilla kropp bra. Ibland kan jag faktiskt också köpa jeans från GinaTricot, då de har väldigt små storlekar och bra passform, dessutom är det billigt. Men kvaliten...


Vad är egen stil för dig?

Egentligen så har alla en egen stil, eftersom man har på sig det man själv vill o gillar. Men också så är egen stil för mig, den personen som väljer att ha "udda" kläder på sig, eller en emo kanske... Ni förstår..


Finns det något plagg som du skulle villja bära men inte vågar/passar i?

Jag skulle vilja ha ett par jeans som är lite loose, men jag hittar inga som passar min kropp bra. Min rumpa är liten och den blir ännu mindre i ett par baggy jeans. Väldigt tråkigt tycker jag eftersom jag ibland vill ha lite loose fit. Men hemma bär jag det, men undviker att bära ute bland folk då jag känner att jag inte passar i det!

   Foto: Jonna Andersson

1. Rosa Chinos: H&M
    Tubtopp: H&M
    Ballerina: Wedins

2. Klänning: Gina Tricot
    Skinnjacka: H&M

3. Jeans: Cheap Monday
     Linne: Eve
    Jeansväst: Gina Tricot
 ____________________________
  

Namn: Viktoria Lilja

Ålder: 18 år

Intresse: Pojkvän, familj, vänner och shopping

Musikstil: Jag är nog mest en allätare

Drömyrke: Jag kan inte riktigt bestämma mig, antingen vill jag äga en egen liten kläd butik med schyssta märken eller så vill jag jobba som sjuksköterska på ett barnsjukhus...eller varför inte jobba vid incheckningen på en flygplats? Jag har många idéer...

Vad gör du om 10 år: Jag har familj, stadig ekonomi med ett jobb jag trivs med. Lycklig!

10 snabba

MQ - H&M

Dyrt - Billigt

Stilrent - Detaljer

Uppklädd - Soft

Modeslav - Egen

Sommarmode - Vintermode

Ljusa färger - Mörka färger

Diskret - Stureplan

Mönstrat - Omönstrat

Dolce&Gabbana - Calvin Klein


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0