Anna Strand



Vad ska du satsa på för stil till sommaren?

Jag brukar aldrig tänka på sådant i förväg, de blir lite som det blir liksom. Har jag planerat att jag ska ut och shoppa sommarkläder så brukar jag inte hitta något alls och istället komma hem med en tjock vinterjacka. När jag har pengar så hittar jag nästa ingenting, och när jag inte har pengar så hittar jag alltid massor. Så hur det blir i sommar det får vi se, men jag gissar på massa impulsköp av klänningar, höga klackar och vita blusar!


Brukar du tröstshoppa?

Jag absolut. Tröstshopping är nog en av mina favoritsysslor och det är nästan lika tröstande som en stor chokladkaka. Jag tror att tröstshopping för många bara fungerar för stunden och sedan bli man deppig igen, men för mig funkar det nästan alltid. När jag har hittat den där snygga tröjan brukar jag intala mig själv att rycka upp mig igen, för jag kommer knappast se snygg ut i den om jag går runt och ser ut som att jorden gått under.


När började ditt intresse för mode?

Jag har alltid tyckt att det har varit roligt med kläder och smycken, men det var nog först i början av gymnasiet som jag skaffade en egen stil. Innan dess såg jag nog mer eller mindre ut som alla andra, vilket jag tror har att göra med viljan att visa vilken "grupp" man tillhör. Ju äldre man blir, desto lättare tror jag att det är att våga sticka ut och ha på sig just det man själv tycker är snyggt.


Vad är ditt drömplagg/accessoar?

Just nu är det en ring från Nina Ricci som jag är helt förälskad i, men som jag troligen aldrig kommer att ha råd med. Sen är jag nog långt ifrån ensam om önskan att någon gång få ha på mig en dyr, vit bröllopsklänning!


Shoppar du second hand ibland?

Ja, de gör jag väldigt ofta. Det är när man handlar second hand som man hittar sådant som ingen annan har. Många av mina favorit-accessoarer och plagg är just second hand. Redan när jag var liten så älskade jag att rota runt bland farmors gamla smycken och kläder. Jag tycker det är kul när kläder har en historia, och speciellt när man vet om den. Tillexempel så har jag fått ärva örhängena som min farmor hade på sig när hon gifte sig.


Är din garderob fullsmockad?

Min garderob är överfull, men jag använder knappt hälften av det jag har där i. Så egentligen är den ganska tom. Det är på ett sätt ganska spännande att ha det så för rätt som det är så hittar man något som man använde för längesen, som blev omodernt, men som man helt plötsligt tycker är snygg igen.


Villken färg är rätt till sommanren enligt dig?

Vitt är färgen som hör sommaren till, men man får akta sig så man inte blir för vit. Marinblått och ljusblått gillar jag jätte mycket, så gärna vit - och blårandigt.


Hör mode och utseende ihop tycker du?

Det beror lite på vad man menar med mode, men kläderna som vi har på oss är ju en del av vårt utseende så på så sätt hör det ihop. Tittar man tillexempel på modeller så ändras det hela tiden hur de ska se ut till utseendet, på samma sätt som klädmodet förändras. Och eftersom att det inte behöver ändras i samma takt så behöver det ju inte sitta ihop. Därför kan det vara lite både och, på ett sätt sitter det ihop, men på ett annat sätt, inte alls. De håller inte i varandra med båda händerna, men med en varsin.


   Foto: Jonna Andersson

2. Skor: Tiamo
    Chinos: H&M
    Blus: Sinclair
    
3. Pumps: Ecco
    Randig kjol: JC
    Bolero: köpt/egen designat
__________________________________


Namn: Anna Strand

Ålder: 17

Intresse: Resa, röra på mig, snöskoteråkning, sova & umgås med människor som gör mig glad!

Musikstil: Klassisk musik är inte något för mig, men annars gillar jag de mesta.

Drömyrke: Något inom rättsväsendet eller psykolog.

Vad gör du om 10 år: Jag hoppas att jag kommer göra precis det jag känner för att göra just då, och att jag vet lika lite om morgondagen som jag gör idag!


10 snabba


MQ - H&M

Dyrt - Billigt

Stilrent - Detaljer

Uppklädd - Soft

Modeslav - Egen

Sommarmode - Vintermode

Ljusa färger - Mörka färger

Diskret - Stureplan

Mönstrat - Omönstrat

Dolce&Gabbana - Calvin Klein




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0