Jacob Persson

Är det svårare att vara trendig i en mindre stad jämfört med tex Stockholm?

Ja det tror jag helt klart! I Stockholm kommer ju de senaste in i butikerna så fort det kommit ut något, medan man här i Falun säkert kan få vänta ett halvår. Fast de stora butikskedjorna som MQ och HM får in sina grejer ganska snabbt, men vill man ha tag på något speciellt märkes kollektion, får man ta sig en sväng till huvudstaden.


Dyraste plagget respektive billigaste?

Dyrast är ett par replay jeans som jag köpte i höstas och billigast är väl en t-shirt från H&M.


Tror du att du kommer shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?

Ja det kommer jag nog att göra. Då har man förhoppningsvis jobb och får in pengar hela tiden så då är det inte ekonomin som hindrar i alla fall.


När började ditt intresse för mode?

Jag är inte särskilt intresserad i mode faktiskt. Det är inte så att jag följer modet, jag köper mer det som faller mig in och det jag tycker är snyggt. Man kan ju ändå vara mån om vad man har på sig fast man inte följer modet. Visst händer det att jag läser modetidningar och modeartiklar då och då för att uppdatera sig så man har lite koll i alla fall.

Vilket är ditt favoritplagg just nu?

Chinos, det är jätte skönt att ha nu när det blir varmare fast inte tillräckligt varmt för att ha shorts. De är bra mycket skönare och luftigare än jeans.


Shoppar du second hand ibland?

Nej det gör jag inte. Gillar inte tanken att någon annan har haft på sig plagget innan.


Hur ser du ut en vanlig dag?

Sneakers, jeans eller chinos och sen bara en t-shirt eller t-shirt och cardigan.


Hur mycket skulle du max betala för ett plagg?

Det beror helt på vad för sorts plagg det är. En jacka skulle jag kunna betala uppemot 3500 medan jag inte skulle betala mer än 500 för en t-shirt.


Vart köper du helst jeans?

Har inget favorit ställe direkt. Blir bara så att jag köper jeans på den affären där jag tycker att jag hittar ett par snygga.

Vad är egen stil för dig?

Egen stil är att man har en personlig klädstil. Med det så menar jag inte att man inte kan följa modet för att ha en egen stil, utan man kan följa det senaste men ändå göra någonting personligt av det. Jag tycker inte att man ska vara rädd för att gå mot "strömmen" utan bär det du känner dig trygg och säker i.


Vilken färg är rätt till sommaren enligt dig?

Blått i alla nyanser.

Hör mode och utseende ihop tycker du?

Jag tycker lite både och där. Oftast om man är mån om sitt utseende så blir det så att man är ganska mode medveten eftersom man inte vill ta på sig vad som helst. Men det kan ju också vara så att man är mån om sitt utseende men inte alls följer modet utan går sin egen väg. Det är en väldigt svår fråga att diskutera då mode är ett väldigt stort område.


   Foto: Lejla Selimagic


1.   Skjorta - Bondelid

      Linnebyxa - H&M

      Armband - eget

      Solglasögon - random


2.   t-shirt - Bläck

      Chino - Velour

      Armband - eget

      Solglasögon - random
_______________________

Namn: Jacob Persson

Ålder: 17

Intresse: innebandy och resa

Musikstil: lyssnar på det mesta

Drömyrke: Det skulle vara kul att vara reseledare i något varmt land ett tag.

Vad gör du om 10 år: chillar pöng


10 snabba


MQ - H&M

Dyrt - Billigt

Stilrent - Detaljer

Uppklädd - Soft

Modeslav - Egen

Sommarmode - Vintermode

Ljusa färger - Mörka färger

Diskret - Stureplan

Mönstrat - Omönstrat

Dolce&Gabbana - Calvin Klein


Kommentarer
Postat av: Julia

Oh vad fin han var! Verkligen jätte söt :)

2008-06-03 @ 15:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0