Hanna Bergfeldt


Vad ska du satsa på för stil till sommaren?

Jag har alltid kört mitt eget race och klär mig endast i det jag känner

mig bekväm och snygg i, men självklart påverkas min

stil av vad affärerna har för utbud, och vad det är som är på tapeten för

säsongen. Just nu lutar det lite åt det marina hållet iallafall..

Dyraste plagget respektive billigaste?

Oj, det dyraste jag har köpt var nog ettpar Prada jeans för 2350kr. (som

förövrigt är ett köp jag ångrar, då jag bara använt dem ett fåtal gånger)

Och de billigaste är nog ett par skor jag köpte på secondhand för 5kr,

eller räknas skor som plagg föresten? Annars är det nog en skjorta

jag också köpte på seconhand, för 10kr.


Tror du att du kommer shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?

Förhoppningsvis mer! När jag är utbildad och har mig ett välbetalt jobb

tänker jag shoppa järnet och leva på nudlar om så krävs.

Jag ska ha en skogarderob större än Imelda Marcos's och genom åren tänker

jag samla på mig så mycket kläder att jag kan öppna

en egen liten vintage butik när jag blir pensionär.


Vad är ditt drömplagg/accessoar?

Min drömaccessoar skulle vara ett stort, långt och vräkigt halsband! I

silver med svarta, vita, metallic och rödfärgade pärlor.. kedjor och ja,

en massa blandade material. Men stort och vräkigt!

Hur många solglasögon äger du?

9. Fyra par pilotbrillor i olika modeller, 2par vrålstora som täcker halva

ansiktet, sen tre par andra som jag köpt på mig bara för

att jag tyckte dom var roliga, sen så har jag inte använt dem så

överdrivet mycket, då dom faktiskt inte passar mig så bra.


Vilket är ditt favoritplagg just nu?

Favoritplagget just nu är nog skjortklänningen eller oversize tishan. Lätt

att dressa upp med ett snyggt skärp, högklackade skor och en

fin väska, men lika lätt att dressa ner genom att inte ha några särskillda

accessoarer till överhuvudtaget. Funkar både till vardag och fest, såna

plagg gillar jag!


Shoppar du second hand ibland?

O ja! Hela tiden. De flesta av mina favorit plagg/skor har jag faktiskt

köpt på secondhand. Det är skitbra dels för att det är väldigt billigt

och för att man bidrar till en bättre miljö (haha. PK) men också för att

nån annan har gjort jobbet åt dig med att gå in domdär snygga vintage

pumpsen. Förvisso är det lite mer jobb med att shoppa secondhand mot att handla i

en vanlig affär, då man måste leta betydligt mer för att hitta de riktiga

guldkornen, plus att även om du kanske hittar en jättefin klänning, så

kanske den är i fel storlek, och du måste sy om den själv.


Är din garderob fullsmockad?

Fylld till bredden och lite till. På mitt rum har jag en stor byrå och en

mobil garderob (en såndär på hjul, som man hänger galgar på)

och jag har även en garderob stående på min systers rum.. även den

väldigt.. fullsmockad. Jag har en väldig separations ångest från prylar

överhuvudtaget, plagg jag inte använder så ofta lägger jag i garderoben på

min systers rum och tänker att "det kan komma till användning nångång

i framtiden.." och det som jag använder mer ofta men som ändå inte

rymms i min byrå, läggs på hög på golvet.

>Hur mycket skulle du max betala för ett plagg?

Det beror på vad det är för plagg, hur gärna jag vill ha det, och hur

mycket pengar det finns på kontot. Just nu har jag inget jobb, utan lever

enbart på studiebidraget så då blir det lite knapert, då jag dessutom har

ett nikotinberoende att finansiera..

Vart köper du helst jeans?

Jeans factory. Eller weekday om jag skulle befinna mig i Stockholm. Jag

använder i princip bara Cheap Monday's, så där finns förklaringen..

Vad är egen stil för dig?

Det är när man hittat ett visst stuk och en viss modell på kläder som man

passar och trivs i, man matchar med accessoarer man tycker om, varje sig

det är modernt eller inte, och helt enkelt kör sin grej och skiter i vad

andra tycker.


Hör mode och utseende ihop tycker du?

Mode ÄR utseende. Jag vet inte vad mer jag ska säga faktiskt.

     Foto: Jonna andersson

1.    Blommig klänning: Secondhand

       Strumpbyxor: H&M

       Armband: glitter/ur & penn

       Skärp: Gina tricot

           (skor-Ellos)


2.   
Jeans: Cheap Monday.

      Skjorta: Wear it company.

      Skärp: Dollarstore.

      Solglasögon: 80tals retro som jag lånat av pappa.

      Armband: Glitter.

      (skor-Mango/marknad)

_____________________________

Namn: Hanna Bergfeldt.

Ålder: 17.

Intresse: Musik, mat, kläder, skor, moraliskt förfall och självbedrägeri.

Musikstil: Ska, psykobilly, synth, rock, industri.. Egentligen allt utom country och schlager.

Drömyrke: Hade jag varit tillräckligt kaxig hade jag sagt rockstjärna, men det får väl bli musiker på heltid.. Eller kanske psykolog.

Vad gör du om 10 år: Jag jobbar på ett sågverk, har fru och 10 koreanska adoptivbarn. Nej men seriöst, jag har ingen aning, det återstår väl bara att se?


10 snabba


MQ - H&M

Dyrt - Billigt

Stilrent - Detaljer

Uppklädd - Soft

Modeslav - Egen

Sommarmode - Vintermode

Ljusa färger - Mörka färger

Diskret - Stureplan

Mönstrat - Omönstrat

Dolce&Gabbana - Calvin Klein





 


Kommentarer
Postat av: Ett fan

jag skrev ett helt mejl till calvin om att det skulle vara mer utav dig i bloggen! Älskar dig!

2008-06-03 @ 20:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0