mamma & pappa

Många tycker att det är jobbigt att deras föräldrar läser deras bloggar. Det kan jag visst förstå då man kanske inte alltid vill ha ögon på sig.  Men jag har inga problem alls med det. Både min mamma och pappa är här inne och tittar och det tycker jag är jätte roligt.
Jag har alltid haft en väldigt öppen relation med både mamma och pappa så jag känner inte att jag har något att dölja.
Visst är det en självklarhet att vi ungdommar gör saker våra föräldrar inte gillar men det kommer alltid att vara så och jag är glad över att mina låter mig göra mina misstag själv även om dem stöttar, varnar och förklarar.
Jag tror att det är viktigt att dem bryr sig men inte kväver. Det är en skör gräns och den måste man träna upp.
Sen så gör jag mycket bra i mitt liv. Saker som jag är stolt över och saker som gör mig lycklig och även det är något mina föräldrar vill vara med om och höra om. Här får dem ett tillfälle att läsa vad som händer i mitt liv dem dagar då vi kanske inte har massa timmar på oss att sitta och disskutera och bolla tankar mellan varandra. Det är ett fantastiskt tillfälle att även förstå hur jag tänker i olika saker som jag inte hinner förklara.
Jag är en väldigt impulsiv person villket medför att jag är överallt och ingenstans ofta och det händer att jag knappt har tid för mig själv då jag ständigt kastar mig in i nya prokejt och här summerar jag allt så det är som att dem är med mig hela tiden. Precis som ni andra läsare.

Men det är ju ofta inte de bra sidorna man vill dölja utan misstagen och saker som kanske inte tog sig hela vägen in i mål. Dem sakerna skämms jag inte heller för. Både mamma och pappa vet att jag inte är perfekt, men det är ingen så varför försöka dölja det för två personer som vet mer om mig än någon annan?
Har jag varit på en misslyckad fest där jag kanske druckit för mycket är det bra att mina föräldrar vet att jag gjort det och dessutom lärt mig något utav det. Även om dem oftast får reda på det innan det skrivs här i bloggen så kommer ofta tankarna kring mina "felsteg" ut här.

Så nej mamma och pappa, jag är jätte glad över att ni kikar in här. Och ni är helt underbara båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0