kväll natt och morgon

Ja då var det dags att vända på dygnet igen.  Vi mötte Tess och Jovan som väntade på oss vid Solna Centrum. Jag skojjar inte när jag säger att det var jätte läskigt att åka tunnelbana så sent. Men vi klarade oss. 
Jovan och Tess beställde in en taxi och vi åkte ut till en skog som låg ute mitt i ingenstans. Där var det tydligen Rave. Jag skojjar inte när jag säger att både Tess och Jovan fick skratt anfall när dem såg våra kläder, okej vi borde ha fattat att rave är ute mitt i skogen och att Sandras lack-klackors och mina i tyg inte var rätt val. Men nej, vi tänkte in så långt.

Det tog ett tag för taxin att hitta dit vi skulle men till slut så var vi nära. Vi fick dock gå en kort bit och jag tänkte: Vart har vi hammnat. Jag hör musik och jag ser gröna tält-liknande saker med belysing, mitt i en dö öde skog.
Vi kommer fram och folk står och dansar som aldrig förr.
Folk sprang runt, kasta sig runt och musiken dånande. Vi fick en drink för att slappna loss eftersom både jag och Sandra bara stod och glodde helt chockade över att vara mitt i en skog.   Efter ett tag började det bli ganska roligt, då fick vi höra att det var ett annat större rave vid Skarpnäck så vi beställde en taxi och drog dit.   När vi väl var framme så började jag komma igång för på nästa ställe var alla helt galna. Alla stod och dansa som att det var det enda dem kunde och jag rycktes med i det hela. Det fanns till och med en tant som säkert var i min mormors ålder som hadde värsta outfiten och dansa mer än alla tillsammans. Helt sjukt,

Sen tröttnade vi eller lite djupare sagt, vi tog oss därifrån då det kom dit en kille som är allmänt känd för att vara en idiot och killen som var med oss kom inte så bra överens med han. Så vi beställde en tax och drog hem. Så här sitter jag och Sandra kl halv 8 på morgonen, lyckliga, trötta men fan va kul vi har haft.

   
   
   
  


Kommentarer
Postat av: matfiffi

sv: så lite så :D

2008-07-06 @ 14:47:11
URL: http://matfiffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0