Busstrejken

Okej då är busstrejekn i Stockholm igång. Jag blir ju inte berörd på samma sätt pga att jag inte bor där.
Men dock lider jag med alla människor som blir drabbade. Jag förstår självklart de som jobbar kring kolektivtrafiken, vem vill inte ha bättre rättighetter och bättre lön?  Men samtidigt kan jag inte förstå hur man kan ställa till så mycket besvär för så många andra människor!
Jag tänker på allt som kan hända, ungdommar som behöver ta sig till sina sommarjobb?  Läkare, sjuksköterskor och undersköterskor som behöver komma till jobbet för att rädda liv. Alla som behöver en buss för att ta sig till sitt jobb och ta hand om äldre människor som inte klarar av att sköta sig själva.  De som jobbar med ungdommar som är i behov av dagligt stöd för att klara av livet.

Det är så många som verkligen är i behov utav att sådant funkar. Visst än så länge är det bussar och det finns tunnelbana, men tänk om det drabbade en stad som inte hadde det. Förstår ni vad som kan ske?  Jag blir lite rädd faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0