Blondinbella / Italien

Läste nyss på Bellas blogg om att det hänt otrevliga saker nere i Italien. Hon har blivit utsatt för någon form utav övergepp och självklart är detta inte okej.
Det är en otroligt stor mängd utav omogna människor som skrivit kommentarer på bloggen om att man får ta sitt ansvar och att hennes föräldrar inte borde släppt iväg henne.
Men vad ger det för signaler? Är det alltså inte okej att kunna åka iväg med sina vänner till ett annat land utan att förvänta sig att bli utsatt för övergrepp.

Många lägger tyngden på att Bella faktiskt bara är 17 år och att hennes föräldrar inte borde släppt iväg henne. Men då förstår jag inte varför vi ska göra sådan skillnad på tex Italien och Sverige.
Ska vi låsa in alla unga tjejer även här i Sverige för det är lika stor risk att någon ung tjej blir utsatt för saker även här.
Hon kan på samma sätt bli förnerad i sina rättigheter även här så varför göra någon skillnad.

Jag är mest arg nu över alla kommentarer hon fått så jag kan inte riktigt skriva klart och tydligt. Så jag tar en paus här.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sjukt hur folk kommenterat =/

2008-07-23 @ 13:57:55
URL: http://metheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0