Prov

Har precis gjort klart provet och det gick jätte bra faktiskt. Känner att hörförståelsen låg på MVG nivå och skriftliga delen på VG! Men jag är nöjd för tala ligger ju på MVG så då lutar betyget dit.
Kände mig lite nördig idag när jag blev klar först. haha
Eftersom jag går på en fri skola så har vi aldrig skriftliga prov, uten altingen är det en muntlig disskution eller muntlig redovisning eller skriftlig rapport, så det är försa gången på 3 år som jag skriver ett prov. Jag var till och med lite små nervös innan, haha. Konstigt nog har jag saknat den känslan.

Nu måste jag vara kvar till fyra här i falun och alla har gått hem :/ förutom Lejla som har redovisnign till fyra så jag ska vänta på henne och sen kommer mamma för att hämta upp mig.
Det är lite skönt med friskolor att man bestämmer själv när man börjar och när man slutar och hur många lektioner man ska ha. Många tror dock att vi inte lär oss lika mycket och att vi får betyg utan att kämpa. Men nog kämpar vi. Vi gör mycket hemma och har många disskutioner och det gör att vi lär oss på egen hand. Sen om man struntar i att lära sig så kan man göra det, men då syns det på betyget!
Ne jag trivs bra och skulle nog inte kunna tänka mig att gå på en vanlig komunal skola!

image50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0