MINK PÄLS

Gud vad folk håller på och tjatar om detta med päls. Herregud om man äter djur varför då slänga nått som kan bli fint. Visst jag är ganska djurvän eller hur man nu ska uttrycka sig. Jag älskar hundar och katter, speciellt chihuahuor även om dem är så 2005! Dessutom är jag helt emot djur plågeri. Jag tycker det är hemskt det här som har varit på nyheterna om lamm incidenten. Då dem skär av pälsen på lammen när dem skriker utan bedövning. Men samtidigt tycker jag att om en mink har dött, eller om någon äter den eller va det nu kan vara.. Varför inte bara ta vara på alla left overs?

Hur många av er läsare har inte handlat på H&M, JC, Indiska eller Gina Tricot ? Hur många lamm har inte bräkt sönder sig för eran nya kofta? Så varför då klaga på folk som bär en gorgeous päls?

Jag skulle dock aldrig kunna ha det, jag har aldrig tyckt att det ser snyggt ut på killar som ha en
ala "gangster wannabe puff daddy" päls. Men jag kan tycka att vissa tjejer bär upp det jävligt snyggt!
En eloge för blondinbella! Men även dessa tre underbara bruttor! Love'em all!

image77image79image80
image81

Kommentarer
Postat av: Stockholmsbrud

Hmm, det är bara det att pälsen inte tas från djur som ska ätas eller har dött en naturlig död, djuren dödas enbart för pälsens skull, tyvärr.

2008-02-28 @ 10:35:49
Postat av: jockonda

love till lindsay! (= visste inte att hon hade päls menmen
håller med dig, skrev ett liknande inlägg för nån da sen bara :P
jag har aldrig päls numera, men vem är JAG o hoppa på andra o döma, så som blondinbella t.ex.
jag menar jag sminkar mig o har skinnskor, det är inte så jäkla kul för djuren att bli plågade/dödade frö det heller..
alla väljer sj, o värderar moralen på sitt sätt. Tycker hon att det är oki med päls fine, det tycker inte jag. men det ger inte mig ngn rätt att få utbrott o smutsa kasta denna person. Man kan bara se de som en menings skillnad
kram

2008-02-28 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0