Italien

Jag kan nog ha nämnt tidigare att jag älskar Italien!
Jag var där tillsammans med några ifrån min italienska grupp i skolan och blev förälskad i landet.
Vi hadde utbyte med en klass som även besökte oss och jag bodde tillsammans med en vän (Lejla)
hos en underbar värdfamilj. Italien är det perfekta resemålet om man vill komma till värme, mode och historia.
Jag är själv inte alls intreserad utav historia men lite roligt var det att kolla på alla stora byggnader osv.
Människorna där är dessutom väldigt trevliga och är inte alls blyga när det gäller att ta kontakt ( även om deras engelska inte alls är något att hurra för)

Utelivet är helt underbart med många krogar som har öppet varje dag och mycket längre än här i sverige.
Det är ständigt liv och rörelse och goda drinkar. Maten ska vi inte prata om,  allt som är gott, fanns!
Shopping utbudet var helt okej även om jag tycker att deras kläder inte var så fina som jag trodde. Inte ens i Milano lyckades jag hitta värsta fynden. Visst standar butiker som D&G LV och Chanell fanns överallt men deras utbud riktades mest till tjejer och lite äldre (kostymer osv). Utöver det fanns det ganska mycket klädbutiker men kvaliten på kläderna var ganska usel faktiskt och priserna var jämna med sveriges.

Maten osv i Milano var verkligen svindyr. Visst jag är deffenitivt en som unnar mig när jag reser (annars också haha) men ca 50 kr för en loka känns lite fjantigt. Samma en kula glass för ca 95 spänn.   Så ja, det var inte det roligaste. Men sen får vi skylla oss själva då vi gick till dem ställen där det såg finas ut! Vi leta ju inte direkt!

Städer jag har besökt i italien är:

Milano, Biella, Verona och Venedig och jag tyckte bäst om Biella som var en personlig stad precis vid alperna. Mycket trevliga människor. Verona var däremot mer shopping stad än Milano och fantastiska parker med mycket folksamlingar.   Venedig var helt okej, jag gillade staden mycket men där emot är det inget ställe man vill vara länge på. Det är mest suvenir shoppar villket man blir ganska less på efter en halv timme.

Mitt Boendet i Italien


Lite bilder ifrån resan:


Kommentarer
Postat av: Lejla

jjaadu, visst va de kul i italien, helt underbart :D

2008-03-14 @ 13:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0