Sanningen om Hanna Friden.

Min Sanningen om Hanna Friden.


Sedan bråket mellan Hanna och DennisM har jag följt Hannas blogg.

Jag tycker det är lite ledsamt för Hanna framstår sig själv som någon slags räddare i nöden som delar med sig om sin sjukdom och där med tycker hon att hon ger stöd till andra. Hanna har haft anorexia.


Det tragiska dock är att hon i ett inlägg pratar om villken panik hon fick för att hon drömt att hon hade få läsare och det betydde att hennes ekonomi inte var tryggad.  Där är bara en liten sak som får mig att undra om Hanna Friden faktiskt bara skriver om sin sjukdom för att få empati och dra in pengar.

Handlar hennes blogg bara om att tjäna pengar på folk som ser henne som någon slags förebild? 

Ibland får jag för mig att hennes blogg enbart handlar om hur sjuk hon har varit, hur frisk hon vill bli osv. Är det en kamp om att behålla sina läsare eller är det äkta och ärligt. Jag har svårt att se ärligheten bakom hennes ständigt tjatande.
Jag tror personligen att hon bara gör det här för att få media  utrymme, empati och för att säkra att det klingar i hennes bankkonto.  Jag tror att jag har hittat saningen bakom Hanna Friden.


Kommentarer
Postat av: Daniella

fyfan för dig! det här var det dummaste och billgaste försöket till att få läsare jag någonsin sett!! när jag var 14 hade jag så grav anorexi att jag var inlagd på sjukhus och hanna är en av dem som hjälpt mig att bli frisk idag, fyfan vad dåligt!! ja hanna tjänar pengar på sin blogg, det är hennes JOBB herregud fattar du inte det? sedan att hon tar ansvar och använder sin makt till att göra något bra är ju skitbra för det gör ingen annan alls överhuvudtaget och så skriver du något såhär puckat! shit vilken idiot du är gå och gör något bra istället din billiga länkhora!!!

2008-12-19 @ 19:26:31
Postat av: Anonym

Du är ju patetisk :)

2008-12-19 @ 21:42:45
Postat av: vivi

Woooow, vilken otroligt djup analys du har gjort. Vem bryr sig om Hanna bloggar för pengar? Bra gjort av alla som kan leva på bloggandet, tycker jag. Vem bryr sig ifall Hanna skriver vad hon tror hennes läsare vill läsa? Det borde fler skribenter tänka på. Vem bryr sig ifall hon oroar sig för att tappa läsare? Troligtvis fullkomligt normalt. Vem bryr sig om Hanna framstår som en "räddare i nöden" och ger stöd till andra som känner igen sig? Jo, alla hennes engagerade läsare som hjälper Hanna att tjäna pengar.

2008-12-19 @ 21:52:46
Postat av: mammabecka

HAH! Tönterier är vad det är. Hanna skriver öppet och ärligt, så är det! Inte så konstigt att hon oroar sig för läsarantalet när bloggen är hennes jobb. Hon är anställd för att blogga och gissa varför? För att hon skriver just öppet och ärligt och metro gillade det och ville därför anställa henne. Hanna gör alla oss tjejer/kvinnor starkare i oss själva och jag tror bara att du hakar upp dig på att hon är feminist, du kanske känner dig lite träffade efter alla hennes feministiska inlägg?

2008-12-20 @ 01:46:47
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Dennis

Du länkar till Fridén och inte till mig. Skäms! Haha. :P



<3

2008-12-22 @ 15:41:42
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Carro

haha så rärr så rätt så!!

2008-12-22 @ 17:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0