London just denna secund





Vet ni vad som är så fantastiskt med att bo i London har jag kommit på.

Tänk er en kväll när man känner sig lite pigg och inte alls har lust att sova. Man känner att man vill göra något mer innan dagen tar slut. Det känns som att man känner sig jätte fin och vill ut och bara vara bland folk.
De stunderna finns även här i staden som aldrig tar slut, men här kan man gå ut vid 4 på natten och det är folk ute ändå. Alltså inte som i Sverige, att går man ut då är det bara idioter ute. 
Här kan man gå och hitta trevliga, seriösa, skapande människor. Man kan sätta sig på ett café (4 på natten) och där sitter en kvinna och skriver på något som kan bli en världskänd bok. Någon som skriver lite noter till musik. En text till den nya hitten alla kommer att lyssna på.
 Man hittar även dem som bara vill fånga en till stund av dagen innan man somnar, dem sitter och bara tittar. Jag är den sistnämnda.   När jag är här i London så känner jag alltid lite extra energi och då har jag svårt att somna, Så jag går gatan ner ifrån oss och sätter mig på ett café och tittar 
Jag älskar att sitta på caféet mitt emot Harrods, ser ni vad fint det är?
Här kan man bara sitta och fundera och ha något så vackert och rofyllt framför sig.
Det kallar jag kvalité i livet! Det kan göra hela min dag bra igen eller så bara ger den en förlängning utav den mest fantastiska dagen.

Det är nog lite utav mitt vis att ta vara på varje sekund.



Kommentarer
Postat av: atena

Haha, jo, lite kanske. men jag kände väl lite sådär igår. Dock är låten, av john legend, så underbart skön! :)

2008-12-29 @ 12:46:21
URL: http://atena.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0