Arg

Hej alla!


Nu sitter jag hemma hos Sabrina. Vi gick ut alla och åt på en jätte fin Indisk restaurang. Men kära ni vad otrevliga dem var. Jag blev verkligen chockad över deras beteende. Vi kommer in och blir visade till vårat bord. Efter att vi satt oss ner så flyttar dem oss till ett annat bord. Okej tänker jag, det får dem väl!

Sedan beställde vi alla våra rätter och drinkar och då kommer han och serverar. Vi äter och skrattar och har det allmänt trevligt, som vi alltid har.

När jag och Joe ätit klart så sitter vi och pratar medans tjejerna äter. Magda och Francheska blir klara medans Paulina och Sabrina äter.

Servitören kommer till vårat bord och börjar plocka och medans han tar bort våran mat tar han bort Sabrinas och Paulinas mat. Sabrina som sällan backar ut sådana diskussioner frågar om han inte ser att dem fortfarande äter och ber han låta hennes talrik vara. Då tittar han frågande på Joe och frågar honom om det är okej om han tar bort tjejernas tallrikar. Som om de själva inte hade någon talan. Så Joe tittar på han och frågar om inte han kan fråga tjejerna själva som alldeles nyss berättat att dem faktiskt inte ätit klart. Han tittar förvirrat och tar ändå deras tallrikar också. Sedan kommer han och lägger dessertmenyn på bordet. Vi tittar i en sekund och då är han tillbaka och frågar vad vi ska ha.

Vi kände verkligen oss som några idioter som satt där som han ville bli av med. Så vi vägrade beställa. Vi reste oss upp betalade och klagade på han vid kassan. Sedan bestämde vi oss för att aldrig gå tillbaka.


Jag förstår inte folk som ska jobba på sådana ställen. Har man en dålig attityd och inte är intresserad utav service då ska man inte jobba på en restaurang. Betalar jag för att äta ute förväntar jag mig full service. Jag bryr mig inte om servitören bråkat med sin tjej precis innan eller vad som helst. Han ska komma till jobbet och sätta på ett jäkla glatt leende vad än som händer.


Fan blir så jäkla irriterad på människor som inte kan sitt jobb.


Kommentarer
Postat av: Jennie

2008-12-27 @ 22:32:07
URL: http://missijay.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0