Alice vann, egentligen!

Det är lite roligt det här med idol. Jag har själv sökt och varit en del utav hela bubblan och då får man lära känna folk.
En kille som var en utav de sissta på slutaudittion som jag pratade med sa att han hade åkt ut med dommen:
- Du är för bra, vi vill ha någon som kan utvecklas med programmets gång.
Det är verkligen så dem sa och det har bekräftats i vissa tidnings artiklar också.

Men då är frågan hur man kunde låta Kevin gå vidare. Alla säger att han är rutinern och redan klar som artist. Det är ju bevisat också eftersom han två gånger förut ställt upp i Maltas motsvarighet till melodifestivalen och även andra liknande live sända program. Han har redan en erafenhet och det är redan något han är van vid och har gjort förut.

Under programmets gång har han alltid varit jämn. Han har presterat på hög nivå men alltid ändå varit jämn. Han har inte lärt sig så mycket mer. För han kunde det redan innan.  Alice är ju den som fått lära sig och man ser klart skillnad på Alice från första programmet till sissta. Enda skillnaden på Kevin är att han har lärt sig ett par fler ord Svenska.

Nej men det är klart Kevin är värd sin plats. Men min kritik går bara mot juryn efersom jag tycker att dem har lite dubbelmoral.  Hoppas det går bra för Alice och det gör det säkert. Tvåarna brukar konstigt nog bli ettor i slutändan ändå. När det gäller Idol ialla fall.


 Alice Svensson. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0