Konstigt

Jag sitter och läser runt på lite olika bloggar. Varje morgon inlägg handlar om att de ska upp i tid för det är dags för en ny dag i skolan. Det känns helt sjukt att jag var en sådan för bara en sommar sen. Jag saknar verkligen skolan och jag tror inte att man förstår hur stor betydelse skolan har, förän man slutar.
Hur mycket utav ens vardag som är knuten till att spendera tid i skolan och allt kring det.

Jag saknar den tiden man spenderar med olika vänner som igentligen inte hör till vardagen. Alltså vänner som man bara delar skolan med. Jag är nog dock lite mer extrem när det kommer till saknaden kring skolan då jag faktistk även saknar läxor.
Jag saknar att sätta mig ner, leta reda på fakta och sedan tänka vad jag tycker om ämmnet och till slut känna att jag lärt mig så mycket mer än jag visste innan. Kunskap är makt, jag lovar, även om det låter som bla bla bla.

Ne, jag tror att jag börjar få lite panik över att kunna välja på för mycket. Dessutom känns det mer okej att inte prioritera vissa val när man kan skylla på den dagliga rutinen. Typ: Jag har alltid velat åka till Maldiverna, men jag måste tänka på skolan.
Det är okej att ha den ursäkten.  Dock är det inte lika okej att villja något och ha möjligheten men ändå avstå. I alla fall så är det så i min värld. Tack och lov har jag musikalen som håller mig fast ett tag till. Men efter det tänker inte jag ha några utsäkter längre.
Jag tänker vara modig och åka, chansa och kanske lyckas eller misslyckas! Men jag kommer hur som helst vara rikare på erfarenheter. För i slutet lär man sig utav saker som inte går så bra också.
  Nej, våga ta risker! Det ska jag börja med - snart! ;)


Kommentarer
Postat av: sofia

På fredag! såg dig på kupolen igår förresten :P haha, vi träffades på falukalaset i våras också. visste inte om du kände igen mig. Lycka till med showen nu!

2008-08-26 @ 14:11:26
URL: http://taidernutt.blogg.se/
Postat av: Christoffer, da man!

Bäst att du är duktig på fredag! Haha!



Ska bli roligt att se i alla fall! Kjerstin är alldeles lyrisk över detta, hehe.



Lycka till på fredag!

2008-08-26 @ 18:41:37
URL: http://kjerstinoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0