Varning utav forskare

I dagens Metro så läste jag en artikel om att forskare varnar att bloggande kan vara lifsfarligt.  Forskarna anser att man hela tiden känner pressen att man ska va bättre och komma på nya saker då man konkurerar med så många och har även så många läsare att underhålla.

Jag tycker att det är jätte bra att det fastställts en forskning kring bloggandet. Många av mina vänner och även folk man pratar med förstår inte att bloggen tar så mycket tid som det gör.  Lätt förtjänta pengar säger många, och visst man anstränger sig inte fysiskt direkt.  Men den psykiska pressen är enormt stor för man tänker faktiskt hela tiden på vad man ska skriva. Sen, desstor större bloggen blir ju mer press blir det. Kan man skriva vissa saker? Villka läser? Vad vill de läsa? Vad vill jag skriva? Det är jätte mycket funderingar som bara kretsar i huvudet.  Sen är det ibland svårt att åka bort, då man är osäker om man har tillgång till internet och det kan stressa jätte mkt, för dålig uppdatering gör att man tappar läsare.

Själva arbetsprossecen är ju inte bara att skriva, utan man funderar ut allt först. Skriver, ändrar och funderar igen. Man kollar statestik, läser kommentarer och mejl. Det är så mycket bakom allt skrivande som tar sådan tid.  Jag älskar att blogga och skulle jag inte gilla det, så skulle jag sluta. Men det är bra att det blir bevisat att det inte är så enkelt som det verkar!

image261

Kommentarer
Postat av: Böna

Du skriver som att du drar in miljoner på din blogg? Hur många UNIKA läsare har du dagligen egentligen?

2008-04-12 @ 00:00:08
Postat av: calvin

jag har runt 1-2 tusen unika om dagen. Det är inte så att jag inte ville svara på din fråga. utan jag prioriterar de som har blogg eller mejladress då jag tycker att det är jobbigt att svara direkt i min egna blogg. ha det :)

2008-04-15 @ 19:48:37
URL: http://calvinbozic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0