Bitch är inget ord att skämmas för.

Att vara en bitch är inte alltid en försvars ställning. Jag är trött på alla kommentarer om att jag spelar på en "bitch attityd" för att jag mår dåligt. Eller de värsta kommentarerna som går: "du har nog haft det svårt och blivit sårad många gånger så därför är du kall."

Men nej, jag är sådan som person. Visst, jag har haft ett tufft liv, det har jag. Jag har gått igenom ett krig och jag har varit med om många saker som folk bara läser om i tidningarna. Men utav det har jag lärt mig att man får kämpa om man vill ha något eller nå ett visst mål. Livet har många bakslag att erbjuda och det är ingen än du som måste ta den smällen. Livet har också många överaskningar att skänka och många underbara gåvor, men dom får du själv kämpa för. Ingen annan kommer att servera det fina på ett guldfat om inte du gjort dig förtjänt utav det.

Min pappa och min mamma är två utav de starkaste människor jag känner och de har alltid sagt att ingen människa ger dig något utan att veta att dom får något för det. Så därför vet jag att om jag låter någon trampa på mig så kommer jag till slut ligga ner. Jag kommer gå miste om saker och händelser jag alltid velat ha. Så därför klättrar jag och visst, jag trampar på vissas tår och jag råkar riva någon. Men trampar inte jag och river så kommer någon annan att göra det, för sin egen skull. Och inte för min!

Därför är mitt tips till er alla som undrar hur man blir framgångsrik inom blogg-världen eller i andra sammanhang: - Kämpa för din egen skull och visa vad du går för!
Ta för dig utav tillfällen där du kan lysa starkare än någon annan, ta för dig utav tillfällen som ges där just du kan vinna något för det finns andra som kommer ta det tillfället om inte du gör det.

-Men, släck inte andras ljus för att ditt ska verka mer lysande, utan när du lyser, så lys i vetskap om att just DU är värd att göra det!

image237

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, är du välkommen att vara med i min tävling! Priset är ett hemligt paket till ett värde av 1000 kronor!
http://natalieb.blogg.se/tvling.html

Ha en bra kväll!

2008-04-07 @ 22:03:52
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0